Öland

Öland
Solnedgång

fredag 6 mars 2015

Trodde inte

Jag skulle kunna bli tröttare än igår. Det gick alldeles utmärkt. Har frusit och varit trött hela dagen. Är dock lite osäker på om jag har frusit för att jag är trött eller om jag är trött för att jag fryser. Lägg sedan till en huvudvärk som dessutom känns som om hela skallen var för litet för skallbenet. Har inte tid för något mer.


Kom iväg från jobbet så jag hann med både hämta lite ved och få billjuset fixat. Även nya lampan var sönder visade det sig. Men jag förstår inte varför jag ska byta lampa själv när det ingick i priset för lampa. Dessutom hade de löst det på samma tid som det tar för mig att ta reda på rätt lampa och betala den. Och då har jag dessutom hunnit betala för den med!


Var hemma idag redan medan det fortfarande var ljust. Så förra inlägget var dagsfärskt. Det första jag gjorde väl hemma. De har lovat bra väder hela helgen så med lite tur finns det lite panel uppe också innan den är över. Men vädret gör som vädret själv vill och brukar inte bry sig om vad väderprognoserna lovar.


I morgon är det tvätt som gäller. Vill ha min vita jacka tvättad, smutsade ner den i onsdags kväll. Behöver åka och handla lite potatis och annat. I morgon blir det potatis och köttfärslimpa till middag. Blev sugen på det tidigare idag så i morgon är vad som serveras här. Sen får vi se vad jag känner för. På söndag ska Emma och Tore besökas. Deras far fyllde år igår. Presenten skickade jag till honom då han skulle ha firat sin dag redan igår och då kunde inte vi. Men först ska vi ta oss igenom en lördag som förhoppningsvis inte ha med sig ett huvud som värker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar