Öland

Öland
Solnedgång

lördag 7 mars 2015

Inte för att det ser så ut idag

Men våren är på väg. Snödropparna blommar för fullt hos dem som har. Björken har släppt sina hängen såg jag när jag var nere och handlade i Borgholm. (Och Köpingsvik varför komma ihåg allt på en gång?) Blev en bukett rosa tulpaner som nu står och väntar på att slippa plasten.


Har förberett köttfärslimpan. Fyllde den med champinjoner, soltorkade tomater och lite ost. Sen hoppas jag att den kombinationen blir ätbar. Men det fanns och det behövde förbrukas. Till detta tänkte jag ha potatis och sås. Maten serveras runt 15 om någon har vägarna förbi och är hungrig.


Nu ska jag ta hand om den sista tvätten. Behöver nog tvätta jackan en gång till. Fick fläckar på den i onsdags och det är troligen olja. Ville inte gå bort trots jag försökte med flytande galltvål. Svart syns rätt bra på vit jacka. Nåja, inte den jag jackan jag ska ha på mig om jag mot all förmodan blir bjuden på ytterst fint kalas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar