Öland

Öland
Solnedgång

måndag 2 mars 2015

Nä, jag vill inte

För någon vecka sedan plockade jag undan vinterstövlarna och tog fram mina walking skor. I slutet av förra plockade jag undan de tjockaste vantarna. Som tur var har jag behållit mössan och de tunnare vantarna. Det skulle jag inte ha plockat undan det varmaste. Men som tur var så var jag lat i morse och tog bilen. På eftermiddagen snöade det inte bara dasslock utan det var snöflingor stora som jag vet inte var. En "flinga" landade på fönsterblecket, den var 5 cm i diameter.


Efter jobbet blev det en hyfsad promenad. Trots att det snöade, men jag behövde en present till torsdag. Den är nu fixad. Ska skicka den i morgon så ska väl posten klara av att få fram den i tid? Rätt blöt om fötterna när jag kom hem.


Satt en stund vid div nyheter på nätet men fick problem med att jag blev utslängd mest hela tiden. Tröttnade och motionerade Fido ett varv i lägenheten. Orkade dock inte ta El Moppo på samma runda. Har förberett en del mat för denna veckan. Har rätt mycket i frysen och jag tänkte försöka att se till att få lite omväxling på luncherna. Och kanske plats för lite i frysen.


Nu är det snart dags att krypa ner. Vantar och stövlar är framplockade igen. Men jag hoppas verkligen att snön är borta i morgon för jag vill verkligen inte ha någon snö nu. Fast jag lär väl inte få som jag vill. Lika bra att lägga sig så man orkar upp i fall man behöver gå till jobbet i morgon.

4 kommentarer:

  1. Vilken energi du har. Mina lovikkavantar ligger kvar lättillgängliga tills jag börjar sitta på balkongen i bikinin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag vill så gärna ha vår nu.
      Och jag har inte glömt dig. En vacker dag kommer det....

      Radera
  2. Blä för snö!! Peppar, peppar, här är det i stort sett snöfritt, men det kan ju ändra sig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast idag har vi haft underbart vår väder sedan lunch :) Frågan är vad blir det i morgon?

      Radera