Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 17 mars 2015

Ljusproblem

Har ju en källarlägenhet, förvisso med två fönster men det behövs ändå lite mer ljus. I förra veckan var jag på Bror Persson och kollade in deras ljusavdelning. De ligger inte många hundra meter från lägenheten. Dock hade de inget som jag ville ha. Allt som verkade lovande gav inte det ljus som jag jag önskade. De gav samtliga dämpat ljus och jag vill ju ha ljus.

 Lite osäker om färgen funkar med övriga i lägenheten.
 
 Frågan är var jag placera denna typ av lampa.
 Funkar utmärkt i hallen på hyllan. Borde ge bra ljus.
 Fast denna gillar jag. Dock lite osäker i vilken färg. Eller kan man ta en av varje och placera som en grupp?
 Lite tråkig som vit även om det är den färgen som äter minst ljus.
Denna typ skulle jag vilja ha liggande ovanpå reservmadrassen som jag använder som sänggavel när maken inte är på besök.
Nu har jag kollat på ytterligare några ställen men det slutar som vanligt på IKEA. Skulle man tröttnar kan och man har råd att byta ut det man har köpt innan utan att det svider för mycket. Samtliga bilder är lånade från IKEA och är med andra ord deras lampor. Nu ska jag bara besluta mig för vad jag vill ha samt i vilken färg. Samtliga finns nämligen även i andra färger.

2 kommentarer:

  1. Angenäma funderingar kring möjliga alternativ inför beslut. Det blir säkert bra vilket som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halva nöjet eller mer är att fundera, leta och planera. Väl inköpt så har man ju inget att se fram emot,

      Radera