Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 31 mars 2015

Det går framåt

Har haft intern utbildning på jobbet igår och idag. Samt ett antal gånger nu sedan semestern förra året. Fick lite feedback idag. Det har gått framåt. Alltid lika trevligt att få veta. Jag har också pratat med verkstan om min bil. De hade ännu inte fått reservdelen men de hoppades få den i nästa vecka. Sen skulle det inte ta många timmar att byta delen. Ser jag fram emot!


Har plockat ihop påskäggen till de små syskonbarnen idag. Blir bra men något mer godis än de minsta barnens föräldrar hoppas på. Emil lär tycka han kunde ha fått mer skulle jag tippa på. Har även plockat ihop det som går och ska med när maken hämtar mig på torsdag. Eller han kommer redan i morgonkväll. Men behöver ju ha lite att göra medan jag jobbar. Då kan han få bära ut femtielva påsar och väskor.


Tyckte maken inte skulle behöva så långtråkigt heller så jag har dammat men inte dammsugit. Tänkte han kunde få göra det. Funderade ett tag på att ställa till en rejäl hög med disk också men det blev bara ett glas, en äggkopp, en sked och en smörkniv. Så det tog jag med en gång.


Har jobbat lite hemifrån också. Hade lite pappersjobb som är betydligt trevligare att sitta med i lugn och ro än på jobbet. Ska bara hålla lite koll på hur mycket tid jag lägger så jag kan redovisa den. Har fixat till en hyfsad ordning i skåp men har lite kvar. Nu är det dock jag som står på tur och jag tänker börja med att gå och lägga mig. Och det nu kommer mer i morgon.

2 kommentarer:

  1. Det är bra att du tar hand om dig själv ibland, och inte bara jobbar, flyttar, städar eller bygger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta hand om mig?? Hmm, är rätt usel på det är jag rädd.....

      Radera