Öland

Öland
Solnedgång

lördag 1 augusti 2015

Väldans snäll människa

I onsdags var en sådan där dag som det var ömsom fint väder och ömsom bara vräkte det ner. Varje gång jag skulle så vräkte det ner som bara den. Men handla behövde jag så det gjorde jag iaf. När jag sedan kom hem och skulle gå in så kommer det givetvis en rejäl skur. Nåja de brukade vara i några minuter och sedan kan man springa så jag ställde mig i garaget och skulle vänta ut regnet.


Då kommer en av dem med hus ännu längre förbi. Hon helt sonika låter mig vandra under hennes paraply fram till ytterdörren. Något jag inte hade förväntat mig det minsta. Det snällaste jag har varit med om på länge. Har bara stött på henne ett par gånger innan. I fredags var det dags för återbetalning. Var och köpte en liten rosa ros och överlämnade som tack. Men det var så skönt att inte bli dyngsur en gång till i onsdags att det borde ha varit en större blomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar