Öland

Öland
Solnedgång

måndag 10 augusti 2015

Hyfsad eftermiddag/kväll

Efter att ha suttit en stund gick vi iväg för att handla så jag också kunde äta lite. Maken hade mat kvar sedan helgen men jag äter riktig mat på lunchen och bara en macka på kvällen. Behövde både bröd och pålägg. Valde ett paket från lådan med rökt bog och tittade inte så noga. Men kom hem och såg att det var peppar salami. Suck, får handla i morgon också. Hade det varit vitlökssalami hade det varit ok. Nåja, någon som gillar pepparsalami? Jag har ett paket då....


Väl hemma var det till att äta lite innan jag fick hela kofferten på bilen tömd. Det var det jag lyckades sälja samt nästan allt skänkes. Det var två köpes och resten skänkes. Mottagaren var väldigt tacksam över allt och jag var väldigt tacksam att bli av med det! Har ju kommit på tillsammans med maken att vi har lite till att göra oss av med det det från vårt kök. Nästa leverans sker nästa vecka. Har tagit bort alla annonser utom de på makens dotters saker. Det andra kommer ut till helgen igen.


Nu är det dags att förbereda morgondagen. Hade lite svårt att somna igår och vaknade väl tidigt i morse. Vaknar jag lika tidigt i morgon så övertalar jag nog maken att köra mig i morgon också och går hem då med. Men då tänker jag ha bättre skor på fötterna. Annars blir det cykel. Hoppas på ytterligare en fin dag. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar