Öland

Öland
Solnedgång

lördag 15 augusti 2015

Lat härlig dag

Blev inte så mycket gjort. Låg inte i vilstolen mer än kanske 45 min. Mitt i solen och lä-ad. Blev väl bra men det var skönt en stund. Lagade dock till det mesta av morgondagens middag när jag ändå gjorde dagens. Dvs nu när det äntligen var väldigt varmt så använde jag ugnen och gjorde dels fläskfilé till dagens middag och stek till morgondagen. Varför spara det till en svalare dag?


Dock höll jag maken under sträng uppsikt när han klippte gräset i närheten av mina fjärilsbuskar. Han lämnade en väl dm av gräset för att vara säker på att han inte rörde dem. Jag får ta det i morgon. rensade dock bort det mesta av de överblommade kvistarna på mina buskar och ogräset runt fötterna på dem. Får inte glömma att vattna dem i morgon fm. Det är rejält torrt nu. Min pil ser lite hängig ut. Funderar på att plantera den i den blöta delen av trädgården. Vill minnas att de kan stå med fötterna nästan i vatten. Borde alltså funka.


Var och handla lite grönt också till middagen. Mer folk än jag trodde men betydligt behagligare att vistas i närheten av 136-an nu. Snart kan man nog tom ta en strandpromenad. Fortfarande är dock mycket husvagnar kvar. Och man hör mest tyska, holländska, franska osv när man rör sig ibland folk.


Nu tänker jag dock krypa ner. Behöver komma upp något tidigare i morgon än idag. Vill gärna hinna vattna mina buskar och sitta ute en stund innan det blir för varmt. Kanske fotografera lite mer fjärilar? De är ju många nu, riktigt många. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar