Öland

Öland
Solnedgång

måndag 24 augusti 2015

Första dagen avklard i denna vecka

Kom upp i tid även om jag var rätt trött. Kom även iväg på cykel i tid. Lyckades även att hinna med det som jag hade föresatt mig. Bara en sak kvar som jag behöver lite input av min italienska kollega för att slutföra. Och kunde därmed cykla hem runt 16,45 med gott samvete. Dock regnade det då och min regnponcho ligger i huset. Hade dock ett paraply på jobbet. Någon som har försökt cykla i regn och motvind?? Tycker nog jag har gjort ett hyfsat motionspass trots allt.


Väl hemma hann jag sätta mig en kvart innan maken var hemma och vi kunde ta oss in till Växjö. Maken skulle handla på City Gross sa han och körde till Maxi. Väl färdighandlade gick han ut före mig för jag ville ha hallon också. Hmm inte kom jag ihåg var han hade ställt bilen. Mobilen hade han lagt hemma. Stötte på en kollega, hon var inte riktigt säker på var hon hade ställt sin bil. Verkar som det var den förvirrade eftermiddagen.


Det fanns dock inga hallon kvar väl tillbaka till lägenheten. Blev lite mat i magen och sen tog det slut. Dvs lusten att göra något. I morgon får vi ta en promenad och kolla om de i östra Alvesta är hemma. Länge sedan jag klappade Ebba nu. Dock har de stuga vid kusten så de kan vara där lite till om vädret är ok, Men det lär vi upptäcka i morgon. Nu är det dags att sova. Om jag kan sluta att försöka bli av med död hud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar