Öland

Öland
Solnedgång

måndag 17 augusti 2015

En dag gjord

Dagen började med motgång men tack och lov fortsatte det inte i den stilen. Kom ut mes cykeln och skulle börja cykla då är det nästan ingen luft alls i framhjulet. Gå skulle jag inte hinna och chansa kände jag inte för så det blev till att ta bilen. Var i helt ok tid på jobbet. Fick mitt gamla skrivbord bortplockat och det ny blev inte ihopsatt förrän ca 3 timmar senare. Kunde dock låna bord hos kollega.


Gav upp en halvtimme efter att dagen var slut men då hade jag hunnit med en del som jag inte trodde jag skulle få en chans att påbörja förrän i morgon. Var hemma före maken. I morgon behöver jag förbereda för torsdag då en leverantör ska besökas och fredagen då det är dags för nästa. Och då jag är ledig på onsdag så är det sista dagen på kontoret i morgon.


Maken pumpade cykelhjulen så nu är det mycket lättare att cykla. Därefter gick vi till affären och handlade allt utom det vi skulle. Dvs raklödder till maken. Har varit generös och erbjudit honom min rakgel med en lätt doft av lavendel. Får se om han nappar.


Nu är det åter dags att stänga av datorn och återgå till det verkliga livet. Behöver göra lite förberedelser inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar