Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 27 april 2016

Tar en till

Tidig kväll alltså. Vaknade i morse och första tanken var"nej, inte vakna nu och ligg vaken till klockan ringer". Trodde klockan var runt1 eller möjligen 2. Vände mig om och skulle försöka somna om. Då ringer väckarklockan. Jag som så gärna ville sova några timmar till. Passade på att fuska idag också och lifta med maken till jobbet. Rätt tur det, för när jag kom ut så var det snöblandat regn. Inget kul alls.


Inget smart att planera in 3 möten på raken och då i helt olika riktningar av fabriken. Nåja, motion ska ju vara nyttigt men någon minut emellan gör inte ont. Först gick ok, andra klämde jag ihop med chefens tillåtelse (hans möte) och det sista blev jag sen till. Men jag hann med det mesta utom det nya affärssystemet och boka tågbiljetter.


Liftade med en kollega in till staden jämte. Behövde en doppresent till lördag. Nu är den inköpt. Har köpt något jag tyckte om så jag hoppas tösen gör det också när hon blir lite större. Tog ca en kvart att hitta butik, välja och få det inslaget. Gick lite fram och tillbaka innan maken ringde och sa att han behövde en halvtimme till. Vet inte hur många klädaffärer jag har besökt eller hur många bokhandlar. Köpte inte mer än doppresenten. Klädaffärerna har fruktansvärt lama färger. Milda, snälla nertonade färger. Jag ville ha något riktigt färgglatt. Och inte en ny målarbok hittade jag heller.


När väl maken kom så hade han regnet med sig. Hann dock inte bli blöt innan jag kom till bilen. Ett varv på K-rauta och är nu 5 hyllor rikare. Ska bara fraktas hem och monteras ihop. Väl hemma igen blev det en tur för inköp av frimärken samt postande av ett kuvert. En inköp av mat blev det också. Hem,åt och nu har jag varit så tråkig att maken har somnat. Kanske ska sluta här och se till att sova lite själv? God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar