Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 7 april 2016

Gräset är grönare på andra sidan?

Fast nu har jag inköpt (svindyrt ju) gräsfrön och maken har sått osv. Nu är frågan dels hur bra vädret tänker hjälpa oss att få det att ta sig, dels hur många fåglar som tänker se fröna som serverad middag och inte minst har det hänt något i denna veckan? För de hamnade på backen redan i lördags. Tja det lär jag se i morgon eller på lördag. Men troligen får jag vänta lite till innan det börjar bli grönt.

Finns yta framför skjulet som också ska få gräs men jag tänkte nog plantera mina gladioler där också. Vi får se hur det blir. Först gräs här,

2 kommentarer:

  1. Det behöver nog bli rätt mycket varmare innan det syns något, gissar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet jag att det gör men jag vill gärna tro att de går fort :)

      Radera