Öland

Öland
Solnedgång

fredag 29 april 2016

Varför göra saker smidigt?

Vaknade tröttare än trött och var på jobbet väldigt mycket tidigare. Precis som om man skulle bli piggare av det? Att sedan ha möte på möte samt några samtidigt gör inte heller en piggare. Lyckades dock bli av med samtliga möten på eftermiddagen. Sista mötet var för övrigt det bästa. Nu kanske vi kan få lite ordning och reda.


Maken som alltid ska ha mig helst att sluta innan honom så jag är klar när han kommer blev väldigt sen idag. Jo jag var fortfarande tvungen att smita innan jag egentligen får men bara tio minuter. Blev ett stopp i Lessebo för bränsle till både bil och make. Sen ett stopp i Kalmar. Nu är duschstången till Hallen/köket inköpt. Nu ska jag bara hitta gardiner. Vill ha svarta och har iofs ett par extra mörkläggningsgardiner men det är inte riktigt det jag vill ha. Får se vad som mer gömmer sig i gömmorna. Men det blir en annan dags problem.


Därefter blev det bara ett stopp på ICA för inköp av mat. Hem, packa upp, starta tvättmaskinen, ut och gå i nästan 2 timmar för, att komma hem och byta i tvättmaskinen. Nu är det sista i tumlaren. Hoppas kunna övertyga maken om att tömma den när den är klar. Har barndop i morgon så då lär jag inte hinna tvätta. Ville därmed ha det klart redan idag. Det var inte direkt varmt så fort man lämnade solen. Blåste gjorde det också sista biten. 


Tänderna borstade och jag är beredd på att krypa ner. Ska bara som Alfons Åberg sa..... Stänger dock ner denna sida. God natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar