Öland

Öland
Solnedgång

söndag 10 april 2016

När man hinner mer än planerat

Trots att jag inte kom i säng förrän efter midnatt så var jag uppe och startade första maskinen tvätt före 08,30. Var en maskin med rött och så snart den var klar så slängde jag i sängkläderna. Med andra ord var jag tvungen att kliva upp. När jag ändå var upp så passade jag på att vattna blommorna. Fixa mat till 5 matlådor, köra en maskin disk, bädda rent, plocka undan påskpyntet och hade maken till att dammsuga det värsta innan han fick gå ut.


Var ute en runda och tog alla lösa stenar högst upp på tomten och när jag ändå höll på försvann de nerfallna grenarna också. Lämnade dock lite skrot till maken samt löven. Men de (löven) kan jag ta nästa helg om det finns någon ork kvar. Sen när ytan är helt ren ska grannen införliva biten i hagen så slipper vi klippa den. Det får hästarna göra. Och som tack får vi gödsel. Bra bytesaffär ur min synvinkel.


Jag har hunnit med en målarutmaning till. Pillig som attan och jag hade gjort det stora igår så detvar bara pillet kvar idag men det räckte så det blev över. Har blivit två denna veckan men de närmaste två veckorna lär jag inte orka titta på målarsakerna. Med arbetsdagar mellan 7,30 och 18,00 tis-tors så lär man inte orka med så mycket när man väl kommer hem.


Fixade även middagen samt ytterligare fler matlådor. Hade med mig 7st så nu klarar jag hela denna veckan och med det jag fixade förra helgen klarar jag mig en vecka till. Efter maten blev det en promenad på knappt 1,5 timme. Sen var det bara till att duscha, packa och köra. Nu är jag framme och uppackad. Bara tänderna kvar att borsta sen ska jag sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar