Öland

Öland
Solnedgång

måndag 11 april 2016

Första dagen av 12

Högintensiva dagar med mer att göra än tid att utföra det på. Dubbelbokad hela veckan typ. Kom iaf upp i morse fast det tog emot så det blev över. Kom också i väg till jobbet så man hann med första mötet. Sen blev det motigt igen. Ena kollegan hade haft chefen att boka bil för tjänsteresa hela veckan och hade tagit fel bil. Tog 15-20min innan det var klarlagt. Innan dess kunde man ju knappast ta bilen och åka iväg. Men iväg kom vi.


Fick uppdragen utförda och nya tider och åtgärder beslutades. Åkte tillbaka och tyckte att det hade gått bra och sparat en massa tid. Kanske ska kolla klockan ibland? Det var halvvägs in på lunchen innan jag gjorde det. Var bara att släppa allt och rusa iväg och äta. Frukosten försvann någonstans på vägen. Den är ännu inte funnen. Kasta isig maten och rusa tillbaka. Hade två möten att förbereda och lite annat som behövde göras idag. Tror jag hann med allt.


En aning sen hem men kom iaf iväg. Mötte maken, handlade, hem, åt och sedan en promenad till andra änden av orten. En massa snack och en kopp senare var det dags att gå hem. Nu återstår tänderna att borsta och att krypa ner och sova. Morgondagen börjar 7,30 och enligt utskickat schema slutar den 18,00. Då kommer jag att vara hemma 18,45. Och sådan blir hela veckan utom fredag. Där ligger schemat med slut 17,00. Sedan några timmar att köra. Hoppas chefen lyckas att planera om det. Men borsta tänderna och sova var det. God natt.

2 kommentarer:

  1. Tänk, jag känner igen tempot i arbetsdagarna, men oj vad jag njuter av att ha åldern inne för att få ta dagen när och som den kommer. Ska tänka peppande tankar om din ork!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste ha hjälpt för revisorn smet iväg en timme före schemat :)

      Radera