Öland

Öland
Solnedgång

lördag 2 april 2016

Det var lördagen det

Skulle sova länge idag. Jättelänge hade jag bestämt mig för så halv 8 i morse var jag klarvaken. En stund senare satt jag upp med datorn. Kunde jag nu inte sova så kan man alltid surfa. Maken som skulle upp tidigt satte sig upp först efter att jag hade startat första maskinen tvätt. Fast han var först till frukostbordet. Dock kom han inte ut förrän lunch. Han som skulle besöka Borgholm och butiken med byggmaterial.


Har inte gjort så mycket. Har målat klart bilden jag påbörjade i mitten av veckan. Fick ta hjälp med färgerna till det sista. Och hittar ingen ny att påbörja. Ska se om jag hittar något i morgonbitti. Jag var en runda i Borgholm. Köpte lite gräsfrö bl a. Maken sa han behövde. Var ute någon timma eller så. Hade maken till att grilla flintastek idag. La den i marinad i morse. Vi satt dock inne och åt. Klockan hann bli över 18 innan den var klar. hade sallad och tsatsiki till. Riktig sommarmat.


Promenaden blev inte av förrän straxt före 21. Maken var trött och stannade hemma på soffan så det blev bara en dryg halvtimmes promenad. Men jag fick ihop mina steg. Nu har jag dessutom hela veckans behov så i morgon behöver jag inte röra mig alls. Fast blir det fint väder så ser jag nog till att göra ett drygt dagsbehov iaf. Först skall jag dock sova. Då kanske maken kan få hjälp i morgon efter alla måsten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar