Öland

Öland
Solnedgång

fredag 8 april 2016

Fasiken så fort allt går

Vaknade i morse av att jag hade försovit mig. Trött som attan var jag. Packa var jag tvungen att göra. Maken skulle hjälpa mig så jag hann. Fick inte mina mackor gjorda på rätt sätt osv. Och mitt i allt detta stim ringer väckarklockan. Jag drömde. Alltså jag vaknade redan uppstressad till max. Blev inte bättre av att brödet jag skulle ha till lunchen var mögligt. Blev ingen lunch med hemifrån. Dock hann vi med allt som behövdes (utom att laga mat till lunch) och jag var på jobbet lika tidigt som jag alltid är när maken skjutsade. Det regnade så det var inget kul alternativ att gå dit.


Hann göra mycket på jobbet men kanske inte riktigt när jag hade tänkt mig det från början. Men det mesta är förberett till nästa vecka. 4 dagars revision på jobbet, 1 leverantörsrevision, ett uppföljande kvalitetsmöte hos leverantör och så allt det där som jag gör varje dag. Tur man gillar jobbet. Fast kommande vecka riskera att bli lång och tung. Men allt som går att förbereda har jag förberett. Har tom förberett veckan efter. För den är nästan lika jobbig men inte riktigt.


Blev hämtad och kommer inte ihåg när vi passerade rödljuset i Alvesta för då sov jag redan. Vaknade till i Lessebo där maken var snäll och köpte mig lite vatten. Sen sov jag gott till vi var hos bror min och hämtade släpkärran som han hade lånat. Maken fick kaffe och jag kunde klappa katten. Den vita långhåriga som brorsans sambo har. De har en vit korthårig men den är väldans blyg.


Handlade på vägen. Fick nytt bröd och kött som maken har lovat att grilla i morgon. Marinera kött till frukost i morgon med andra ord. Blev det mesta vi behöver i helgen. Glömde dock ris men det får jag väl fixa i morgon. går ju att ta en promenad till Ica och handla om jag inte ska ha mer. Behövde ladda armbandet så jag körde igång tvättmaskinen, laddade armbandet och passade på att vila under tiden. När det var klart blev det en timmes promenad. år aldrig ihop mina steg på fredagarna annars. Helt ok att gå i skogen vid 20,30 så här års. Men det mörknar snabbt efter en timme upptäckte jag.


Hade tänkt att måla lite men det har jag inte hunnit med. Behöver dessutom sova nu. Lovade maken i ett svagt ögonblick att plocka bort sten och köra bort. Iaf om det var väder för det. Så om det inte ösregnar i morgon kommer jag att ha hittat en massa muskler på söndag em. Otränade sådana. Vet inte riktigt vilket väder jag vill ha i morgon. Bäst att sova på saken. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar