Öland

Öland
Solnedgång

söndag 12 maj 2013

Ytterligare en fin dag

Eller iaf var det fint hela förmiddagen. Eftermiddagen började det mulna på igen. Har egentligen inte gjort så speciellt mycket idag heller. Diskat, tömt tvättkorgen med allt vad det innebär. Burit ner en del till förrådet som har varit på tillfälligt besök i lägenheten.

Orkar inte så mycket. Måste fortfarande ta iaf den hostdämpande medicinen. Fast jag har minskat ner från 3 gånger om dagen till bara 2. Hoppas kunna minska ytterligare om ett par dagar. Kan räcka med att bara behöva ta den när jag ska sova.


På tisdag stänger de av varmvattnet. Mellan 11 och 24. Frågan är vad jag ska göra den dagen. Vet inte riktigt om jag känner för att vara hemma då. Inte för att man inte kan klara sig utan varmvatten men nog katten är det just den dagen man då vill skura spis och golv osv. Allt bara för att man inte har varmvatten. Hälsa på mamma?? Nåja vi tar måndag först.

Maken åker till fabriken i Polen i morgonbitti. Är alltså solo hela veckan. Borde hinna städa av en hel del med andra ord. Fast jag funderar på att gå igenom mina lådor. Har en känsla av att jag har samlat på mig en massa onödigt igen. Har ett par skåp som också skulle må bra av att städas ur. Finns nog en del onödigt där med. Fast nu ska jag lata mig! Effektiv kan jag vara i morgon.

2 kommentarer:

  1. Vad fina dina balkongmöbler är! Har du precis oljat dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja inte riktigt. Är nog ett par veckor sedan jag oljade in dem. Men försöker göra det både vår och höst.

      Radera