Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 28 maj 2013

En omväxlande tisdag

Ena stunden regn den andra solsken. Och snabbt mellan vändningarna har det gått. Har dock rotat rätt på kalendern, thekoppen, teburken så redo för morgondagen är jag.Hann iaf med min timmes promenad. Samt till affären innan det öste ner. För att precis spricka upp så jag hann hem innan nästa skur.


Hade middagen klar till maken kom. Fast det klart han fick bara tacosallad. Enkelt att förbereda och tillaga. Tyckte det kunde vara lika bra. Maken åker troligen till husvagnen i morgon em. Direkt efter jobbet. Husleveransen ska komma på torsdag. Vi behöver bara förbereda det sista.


Fast det fixar maken et mesta, själv förbereder jag för morgondagen. Har gjort vad jag har kunnat. Dock inte lyckats att få skattsedeln. Det trots det är en vecka sedan jag beställde den. Hoppas den kommer i morgon. Lite andra dokument jag också skulle vilja att de kommer snart men men tålamod ska vara en dygd säger de.


Kom i säng i tid igår. Bara för att små barn (maxålder ca 5år) skulle leka på lekplatsen utanför till halv tolv eller något. Ska inte så små barn sova så dags? Nåja ikväll lär det vara för blött så i kväll kanske man kan få sova. Kanske skulle smita i säng redan. Ingen som leker just nu iaf....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar