Öland

Öland
Solnedgång

måndag 6 maj 2013

Storinköp på marknaden

Var ju i Gullabo trotsa allt i lördags em. Straxt innan de stänger, Eller jag tror den egentligen är öppen till 16 men vi kom dit ca en halvtimme innan dess. Det tråkiga var att det fanns de som då redan höll på att plocka ihop. Har ingen aning om vad de sålde egentligen men de fick inget sålt. Inte till oss iaf eller de som kom samtidigt eller senare.....


Hittade favoritkaramellerna. Ovan är det brända mandlar från Råsnäs och nedan är det salt rox. I normala fall är det 1/4 kg av den övre sorten som gäller och ett halvt kg av den undre. Men helt frisk är jag inte för denna gången blev det ett hg resp 1/4 kg. Har inte ens smakade roxen. Dock en bit av de brända mandlarna.


Är på marknaden så köper man givetvis strumpor. De köptes dessutom innan godiset. De är alltså viktigare än godis! Fast denna gången köpte jag bara 6 par. Vet att jag har kasserat sedan jag var på marknad sist men inte så många. Tror jag.


Lider iaf inte brist på strumpor just nu. Å andra sidan kan man köpa strumpor i affären också om det kniper.

1 kommentar: