Öland

Öland
Solnedgång

måndag 13 maj 2013

Hur fräck kan man vara?

Bor i lägenhet. Utanför finns ett par rejäla stånd med rabarber. Förvisso inte så långt komna än men nog finns det en del rabarber redan. Det finns sex lägenheter i huset. Förra året var det nog bara en till och jag som plockade rabarber. Massor som förstördes.


Frågan är hur mycket kan man plocka till sig utan att det anses vara för fräckt. Rabarber är ju jättegott. Tycker att det är lite synd att låta dem bara gå till spillo också....



2 kommentarer:

  1. Min förra svärmor sa till mig. Ta så mycket rabarber du vill, den växer så det knakar så bara ta och lika dant säger jag till dig.
    Gu så gott med en rabarberpaj...

    SvaraRadera
  2. Om ingen brukar ta så kan du väl ta för dig? Om någon kommer förbi när du plockar kan du ju börja prata om det och fråga om de oxå vill ha?

    Jag såg att du kommenterat min blogg igår, men i mailet jag fick stod att din kommentar hamnat bland skräppost. Och jag har ingen aning om hur jag ska få fram den i bloggen!! Så jag tackar för dina fina ord, och vill att du ska veta att det inte är jag som tagit bort din kommentar.

    SvaraRadera