Öland

Öland
Solnedgång

måndag 27 maj 2013

Nu ska Ni få slippa

Fler bilar på ett tag. Om det blir som det brukar ungefär ett år.

Vaknade tidigt idag. Tom före jag brukar när jag jobbar. Tyckte dock det var dumt att stiga upp så jag skulle bara ligga och dra mig en timme eller så. Det var dumt. Somnade givetvis om och sov fram till 9:30. I morgon ska jag ta mig upp till 8 har jag tänkt mig om inte en aning tidigare.


Sedan var det bara att ge järnet då maken hade bjudit hit projektledaren för husbygget med arbetsledaren för själva bygget. Detta till 12,00. Var med andra bara ord bara att gasa och sätta fart. I morgon blir det dock lugnare. (Hoppas jag.)


Har dessutom hittat en dop present till Emmas lillebror Tore. Tänkte något helt annat först men så kunde jag inte motstå. Nu hoppas jag bara att Emma inte blir ledsen och vill ha detsamma. Dock finns en variant som isf kan inköpas. Annars är paket till henne också inköpt.


Emma är nu så stor att hon kan ringa moster nästan helt själv. Idag var hon pratglad tror vi pratade i 20 minuter. Dels hade tandkrämen jag köpte sist varit lite väl stark. Så helst inte samma en gång till. Vilket jag givetvis lovade. Frågan är bara vad var det för sort?? Barntandkräm, ja, Bamse, ja men vilken sort av Bamse? Nåja köper jag en smaklös blir det nog bra. Förutom det hade hon klappat kaniner men ville inte ha en egen. Och så var man saknad. Plötsligt känns det långt till den 7-e juni.


Förutom detta så har maken bjudit på restaurang. Blev Charlie's en av få vettiga här i Ljungby. Gott var det men jag ångrar att jag åt så mycket. Är fortfarande tvärmätt. Men men blir väl bättre tills jag lägger mig får jag hoppas. Solen var framme och vädret hyfsat ända tills det var dags att gå till restaurangen. Straxt innan öste det ner. Maken tog paraply med sig och lämnade där. Sedan orkade han inte vända och hämta det. Vid dessa tillfällen är jag glad att jag inte köper dyrare paraplyer än 50kr.


1 kommentar: