Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 16 maj 2013

När man trots allt handlar

Var ju på IKEA i tisdags eftermiddag. Skulle egentligen bara följa med och vara sällskap. Då vi var i Älmhult har de två butiker. Den vanliga och fyndet. Vi började på fyndet. Hmm jag skulle inget ha. Nog katten handlade jag. Tvättpåsar.


Därefter blev det ett varv runt bilen och lägga in det inköpta. För att fortsätta till den vanliga affären. Hittade även här lite små saker. Tex två blommor. Sådana där som vill ha massor med vatten och egentligen inte alls blommor för mig. Krysantemum eller vad de nu heter.

Men straxt innan vi var vi kassorna hittade jag presenten till maken. Eller jag köpte faktiskt två för priset var så väldans trevligt. Maken har ju sågat ner träd och stockat dem nu i snart två år och vad passar då inte bättre som present till honom än dukar med stockmotiv på? Hehe.....


Vill han inte ha båda kan vi alltid ge den ena till bror min som har hjälpt honom. Tänkte egentligen hänga dem på väggen som vepor från tak till golv. För de är 250 cm långa. I fall maken skulle sakna motorsågen för mycket nu när alla träd är nere. Visst är man omtänksam.

Givetvis blev det en förpackning med rösti också. 15 kronor och jag har middag till mig två gånger. Lagom dyr middag men väldans gott. Iaf om jag får lite riktig lingonsylt till. Nu återstår två besök till denna veckan. Ja iaf ett till om jag nu inte lyckas övertyga maken då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar