Öland

Öland
Solnedgång

söndag 19 maj 2013

Ingen bra början

Vi skulle fara tidigt i morse hem till mina föräldrar. Jodå vi var vakna redan klockan 5. (jag redan 4 men det glömmer vi för det var för tidigt). Fast vi vägrade stiga upp. Framåt halv 7 så lyckades jag slumra till en stund. Det började regna rejält straxt efter 5. Man hörde åska på håll också. Tycker INTE om åska.


Nå väl bilen var packad och klar vid tio. Husvagnen uppsnyggad bara till att hämta släpkärran. Men varför skulle det funka för? Givetvis var ena hjulet platt. Var det bara platt eller punka?? Som tur var var det bara tomt. Bara att skruva loss, åka till närmaste mack, fylla på, tillbaka , montera på igen och äntligen kom vi iväg.


Resan till föräldrarna gick bra. Nu var det att hälsa på och gå till den lilla marknaden. Hmmm de var inte hemma. Ok marknaden är ett par hundra meter bort. Maken har sandaler och regnet öser ner. Det blev till att besöka min ena bror i andra änden av samma samhälle.


Efter en stund avtog iaf regnet men det hängde hela tiden i luften. Förra året lyste solen och jag tog massor med kort. Blev inga kort i år. Inte fanns det några fina bilar heller. Fast det såg jag ju igår så det får bli en bil eller så därifrån. Köpte iaf några lotter, 5 blommor till min blomlåda och en födelsedagspresent till makens dotter som fyller på onsdag.


Därefter gick vi hem till mina föräldrar. Nu blev det äntligen bättre. Kom lagom till middagen som vi oväntat var bjudna på. Lilla Emma var där och dagen var räddad. Men mer kommer om en annan gång.


1 kommentar:

  1. Tur att dagen slutade bra i alla fall. Gullvivorna är så fina. Vi har hela gräsmattan full. Förbjudet att klippa gräset:))Kram

    SvaraRadera