Öland

Öland
Solnedgång

måndag 20 maj 2013

En lång måndag

Vaknade hyfsat tidigt och kunde inte somna om. Orkade dock inte stiga upp förrän straxt efter 7. Tänkte först bara sätta mig en stund vid datorn och sedan lägga mig igen men äsch det är ju bara till att förstöra en förmiddag. Hade glömt att pålägget tog slut igår. Orkade inte gå och handla innan så jag rostade brödet och hade bara en aning smör på. Ingen höjdare men slapp iaf att vara hungrig. Fast jag åt sallad och gurka till också.


Packade om dotterns paket samt förberedde det för transport till bussgods. Lite tråkigt att göra detta runt 8 för att upptäcka att det tar inte emot paket förrän efter 14.00. Men men jag fick iaf bordet tomt och blev av med lite annat som låg och tog plats. Nu finns det mer tom yta här hemma.

Hann damma en del också på förmiddagen. Plocka bort och undan en del. Tycker om tomma ytor. Mycket enklare att hålla rena. Kollade blommorna på balkongen. Behöver två krukor och en påse jord. Har dock inte kommit ihåg att köpa varken jord eller lådor än. I morgon kanske?

Man hinner en massa om man börjar tidigt har jag kommit på. Vet inte hur många mail och telefonsamtal jag hann med före 14 men de var inte få precis. När jag ändå var tvungen att ta bilen för att köra till bussgods passade jag på att besöka CG i andra änden av den ort jag bor på. Så långt går jag inte riktigt med matkassar än. Cykeln står ju i förrådet på Öland. Kan ju vara synd att använda den eller något.


Saknade dock en del där men det maken sa att han behövde i helgen blev iaf köpt. Själv fick jag en massa frukt. Måtte bara magen fixa det för jag har ätit nästan en hel korg med nektariner.Attans så gott. I morgon är det persikornas tur.........

Hämtat in en ica kasse med rabarber (med blasten avtagen). Har dock inte gjort någon kaka men förberett för att göra det. En promenad har det också blivit som avslutades i affären runt några hörnor. Fast då var jag så trött upptäckte jag när jag kom hem. Nu har jag pålägg men inget bröd. Blir lite trött på mig själv ibland. Detta var ett sådant tillfälle. Fast nu finns det bröd också.

Fått färgförslag på fogarna till kakel och klinker. Lät riktigt bra så det tar vi. Annars har jag försökt hitta vilka tapeter jag ville ha. Har en del förslag, bara maken som ska godkänna dem. Hinner nog ångra mig en gång eller två själv dessutom. Jag har haft en ide om vad jag vill ha i de olika rummen med sådana tapeter har jag inte hittat. Tur det bara är till en sommarstuga. Nu när jag inte kan få det jag verkligen vill ha. Annars lär jag behöva vinna högsta vinsten på lotto eller något sådant så jag kan låta tillverka det jag vill ha......


Nu behöver jag förbereda morgondagen. Ska p en utflykt och när jag ändå är på väg österut så fortsätter jag hem till föräldrarna. Ev även till makens dotter. Hon fyller år på onsdag, är man bara 40 min bort kan man lika gärna försöka få tag på henne så man kan överlämna födelsedagspresenten. Men det bara om jag får tag på henne. Annars får maken överlämna till helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar