Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 22 maj 2013

En regnig tisdag


Var på möte igår.Efteråt åkte jag hem till mamma för att överlämna två krysantemum. Tycker de är fina men kräver en helt annan omvårdad än de får av mig. Mamma tog dem som morsdagspresent. Fast de var de inte egentligen. Men hon lär inte tacka nej när hon får den riktiga. Fast den kommer först en vecka senare.

Mammas kaka.

När jag ändå var där passade jag på att besöka Kalmar för att gratulera makens dotter som fyller år idag. Hon fick paket som var tre delat. En del seriöst, en del som hon behöver men inte kostar på sig och så sista delen som bara var för att retas. Sista delen blev hon gladast för. Gick alltså inte att retas med henne denna gång.

Min kaka

Hade rabarber med mig. Vi gjorde rabarberkaka modell jättestor. Tösen hade inte gjort denna modell förut. Gjorde så stor att hon hade något att bjuda på om hon får gäster idag. Hade kaffe och vaniljvisp med också. 

Kakorna ingen orkade

Därefter var det dags att vända bilen och köra hemåt. Regnade gjorde det ända tills jag kom till Kalmar runt 17:30............ Trodde det skulle vara tömt däruppe någon gång men icke då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar