Öland

Öland
Solnedgång

söndag 19 maj 2013

En del gobitar fanns det allt

Dimman låg bitvis tät över gatorna om det var enbart dimma eller enbart avgaser det kan man nog tvista rätt länge om. Skulle tro att det var vad engelsmännen kallar smog. Kallt var det också. Maken hade tagit på sig den långärmade tröjan innan vi ens hade hunnit se några bilar. Själv hade jag vintercapen på. Inte katten tänkte jag frysa.


Ibland bilarna i Borgholm fast det var rätt många som hade behövt slipas och lackas. Fast några fina saker fanns det allt. Det syntes vilka som vårdade sina bilar och vilka som bara hade dem som sup objekt. Personligen föredrar jag att titta på de fina. Och har därmed bara tagit bilder på de jag tyckte om.


Det fanns också ett antal där de antingen hade tagit bort ljuddämparen eller var i skriande behov av en ny. För lät gjorde de, och som tidigare skrivit jag vill se guldkorn. Guldkorn är välskötta och har därmed också hela ljuddämpare. Fast det är flera som inte håller med. Det hördes.


I början när vi kom dit var det mest sådana som behövde en vinter eller två i garage för omvårdnad. Men sen kom det allt fler fina. Vissa hade små fina dekoration målade på lacken. Vissa var bättre andra inte riktigt lika fina. Finnas var den med pinuppa i på sidan längst bak och den bilen med blommor målade under märket på sidan. (Fast det där med rosa blommor var nog ingen ide från en man.)


Visste att en forna kollega skulle köra en viss bil. Hittade bilmodell och färg ibland de alla andra bilarna men inte henne. Nåja nästa helg kanske? (Hej på dig, förresten! Får jag väl skriva här nu när jag inte kunde vinka till dig eller hälsa på dig.)





Sedan fanns det bilar man nästan kunde tro hade rymt från gokartbanan. Fast söt är den.




Här kommer nu lite gott och blandat. Håll till godo.













Fler bilder kommer vid ett annat tillfälle. Tror jag iaf....

1 kommentar: