Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 30 mars 2016

Betydligt segare

Nu känns det i kroppen att de snodde en timma i helgen. Höll knappt på att få upp ögonlocken. Men det gick till slut och jag kom både upp och iväg. Var tom lite tidigare idag också. Hann med det jag behövde inklusive minnas det som gjordes i maj/juni förra året. Samt minnas vad och vilka kollegor som gjorde något. Hmm ibland vore det bättre med teflonminne. För de övriga mindes ingenting först och bara efter en massa matande av fakta kom de ihåg lite.


Avtackning av kollega har vi också haft. Vederbörande var inte så förtjust i folksamlingar så fylldes bara matsalen med kollegor som ville säga tack. (Fast egentligen är sista arbetsdagen på onsdag nästa vecka.) Tror det var drygt 75 pers. Snacka om folksamling. Efter detta event så försvann sista kollegan på kontoret. Sen var jag själv. Passade på att släcka lite öppna punkter, jaga upplysningar, boka leverantörsrevision osv. Och sist men inte minst gick hem nästan när jag skulle. Väntade dock lite för att regnet skulle avta.


Gick till sist hem men fick byta jacka innan jag kunde möta maken. Vi skulle till S:t Clair och förbruka vår vinst. Egentligen brukar det vi äter kosta några kronor mer men det bjöd de på också. Maken tyckte vi ska gå dit nästa vecka också. Och detta innan vi ens hade fått i oss hälften av maten. Vi tänkte nog gå till kompisarna i andra änden men det regnade och var ruggigt så vi avvaktar tillsi morgon och hoppas på bättre väder då.


Väl hemma var det bara till att hänga upp ytterligare en blöt jacka på tork. Hoppas de har torkat till i morgon. Lite jobbigt annars. Har inte orkat så mycket mer än att måla en väderkvarn och surfa runt på nätet. Hoppas vara piggare i morgon. För att lyckas med det behöver jag lägga mig snart. Önskar därmed godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar