Öland

Öland
Solnedgång

måndag 7 mars 2016

Blöt dag

Började dagen med att klä på mig något väl mycket.  Snöade ju igår och jag fick för mig att jag skulle ha kjol idag. På med thermokjol, raggsockar, storstövlar, tjocka jackan osv. Kom fram i tid och jag badade inte i svett men det var tur att det inte var längre samt att det inte var varmare än 1°. Att jag på hemvägen näst intill gick till mig ett skoskav, blev dyngsur i regnet osv, kan vi diskutera lite närmare en annan dag.


Hann möta maken vid stationen, haltade lätt hem och fick av mig blöta jackan osv. Efter ett snabbt matintag tog vi bilen till Växjö för lite inomhuspromenader. Eller kan vi helt enkelt kalla det för shopping på Grand Samarkand. Maken handlade mer än mig. Mycket mer än mig. Mer om mitt inköp en annan gång. Maken hittade iaf både strumpor och tröjor som han behövde.


Väl hemma igen ca 1,5 timma senare så blev det lite att äta även för mig. Maken åt han med,  Lite förberedelser av något jag tänker lämna vidare. Sen har jag mest latat mig. Men trots massor med timmars sömn i helgen är jag fortfarande trött så vad jag fortfarande gör uppe har jag ingen aning om. Lika bra att slå ihop och sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar