Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 2 mars 2016

Inte har det varit som bilderna precis

Trött som bara den men på jobbet i tid. I morgon blir det värre, behöver tvätta håret innan och det behöver torka till lite innan jag går. God morgon mitt i natten! Hunnit med samtliga rapporter och redovisningar idag. Iaf de som jag ansvarar för denna vecka. Jag gick och hade packning med så idag fick det bli en köpesallad till lunch. Men jisses så stora och jag hade valt räkor så det gick inte att spara hälften till i morgon.


När det var dags att gå hem hade det börjat att regn eller vad det nu var något blött som kom ner. Var en aning sur och blöt när jag väl kom hem. För det blev bara värre ju längre jag gick. Satte mig och målade drake medan jag torkade och tinade upp. Passade på att äta också samt vänta in maken. Det hade nästan slutat att komma ner väta uppifrån när vi tog oss en promenad. Blev en tur till andra änden och en kopp te. På marken låg det en tunn vit filt. Vad är det för fel med vädret på bilderna i detta inlägg?

Nu är vi hemma och jag behöver krypa ner och sova. Ska ju upp redan halv sex så jag hinner få håret halvtorrt tills jag ska gå. Behöver också vara klar till maken behöver badrummet. Har inte förberett så mycket. Räknar med att hinna med det efter duschen. Håret tar lite tid på sig. De har dessutom lovat regn i morgon. Och det är värre än snö. Snö blir man inte lika genomblöt av.


God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar