Öland

Öland
Solnedgång

söndag 6 mars 2016

En mycket kort dag

Jag råkade sova till väckarklockan ringde. Rätt skönt att stänga av den, vända sig om och fortsätta sova. Tror maken pratade med mig ibland men det gick ett par timmar till innan jag var uppe. Fick bli en enklare frukost så jag skulle klara av middagen senare.


Fixade blommorna, en maskin tvätt, förberedde middagen och målade en bild. Samt sprang varv på varv utan att få något vettigt gjort. En tur till förrådet och möblerade om lite. Efter påskhelgen så kommer ytterligare kvm vara tömt. Åter hemma så smet maken in till grannen och jag gick och vilade mig. Började få ont i skallen. Inte ens en tablett hjälpte.


Middag blev karréstek, grönsaker och bröd till mig. Maken skippar brödet. Kom iväg i hyfsad tid efter att ha ätit och diskat. Tog en stund att plocka ihop och glömde ändå lite av det jag hade tänkt ta med. Å andra sidan hade ju glömt att ta med en del som skulle till huset. Tror jag ska börja packa redan på måndagen. Iaf det som ska med och inte användas innan vi åker. Så kanske det kommer med nästa gång.


Lagom till promenaden så började regnet ösa ner och med huvudvärk så blev det ingen promenad. Att sedan regnkläderna var i lägenheten hjälpte inte mycket. Hade nog behövt min promenad. Troligen blivit av med en del av huvudvärken. Men om jag tyckte regnet var jobbigt blev det inte bättre av resan hit Tog inte många mil innan det blev snöblandat regn för att övergå till snö. Alldeles vitt ute nu. Frågan är hur det ser ut i morgon. Skor eller stövlar i morgon? Kanske ska släcka ner redan nu så man hinner göra några klädbyten i morgon om det behövs.

2 kommentarer:

  1. Blä för huvudvärken, men annars jippi för att du för en gångs skull bara tagit det lugnt och haft sovmorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm, tog det väl lugnt glömde ju hälften. Tur det finns affärer så man kan investera I nytt....

      Radera