Öland

Öland
Solnedgång

söndag 13 mars 2016

Lång slö men trevlig helg

Kom upp tidigt går med tanke på att det var jag. Jag är ljusberoende så när nu ljuset äntligen återkommer så vaknar jag tidigare och tidigare. Satt upp och hade läst en hel del på internet redan när väckarklockan ringde. Att det var blått när såg ut gjort inte heller ont. Körde sista maskinen tvätt och plockade med allt och inget.


Maken gick ut och räfsade i trädgården. Jag tömde tvättmaskinen och laddade torktumlare. När väl det var gjort så blev det en tur till Borgholm. Behövde handla lite sånt som vi glömde dagen innan samt förnya lottot. Någon vinst syntes inte till. Väntar på att svenska spel ska förstå att det är mina siffror de ska dra. Min tur nu tycker jag. Hittar iaf numera samtliga butiker med inredning i Borgholm. Blev inga underlägg denna gången heller men hittade ett tyg som maken har klippt till underlägg. Klarar ingen värme men det behöver de inte. Ska mest vara för att se bra ut. Hittade en liten glaspingla också. Den står nu på barbordet så man kan ringa på betjäning-


Framåt kvällningen kom först ena grannparet för fika och sedan kom grannen på nästa håll. Invigde min nya tekanna och bjöd på rabarberkaka. Vi blev sittande till midnatt pratandes. Riktigt trevligt. Nu hoppas jag att det inte dröjer 1,5 år till nästa gång. Sista grannen sa att hon var jultomten och kom med paket. Men vad det innehöll visar jag en annan dag. Riktigt kul med present i mars.


Vaknade ännu tidigare idag. Låg dock kvar till maken vaknade. Så klockan 13 var alla blommor vattnade, hela huset dammat och dammsuget. Kort sagt har jag bara handfaten kvar för resten är städat och klart för lördag nästa vecka. Maken kilade över gatan för en kopp kaffe och jag tog på mig promenadskorna. Dottern ringde så jag avvek från planerad rutt och hade plötsligt gått i 1 timma och 3 kvart. Nåja, solen sken och fåglarna kvittrade. Har jag tur så tog solen lite så värsta blekheten sakta försvinner.


När jag var tillbaka var till att äta. Grytan hade jag tillagat under tiden jag städade. Eller jag fixade den innan men det fick puttra medan jag städade. De köttbitarna behövde man inte tugga mycket. I med grönsakerna och fixa ris till några matlådor. När grytan var helt klar var det 5 liter gryta. Vi har även matlåda för en hel helg utan matlagning. Maken hade hunnit att köra bort allt han hade räfsat ihop och fått riktigt snyggt i trädgården. Finns mer men vi tar bara de ytorna vi tror vi kan hinna med att fixa till i år.


Efter att ha ätit fixat till disken var det dags att packa ner det som skulle med. Blev lite springande hit och dit. Jag glömde nämligen hälften så maken fick fixa. Efter ett väder man vill vara ute kom vi till ett väder som man inte lika gärna vill vara ute i. Dvs duggregn. Hoppas på bättre till i morgon. Inget kul att gå och bli blöt under tiden. Helst med tanke på att jag lämnade min vinterjacka hemma. Den behöver tvättas. Nu ska datorn slås ihop, tänderna borstas och jag ska sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar