Öland

Öland
Solnedgång

fredag 25 mars 2016

Rapport från lat dag nr 2

Bestämde mig för att göra ingenting i dag också. Var dock vaken redan klockan 9 och åt frukost en timma senare. Så lite aktivare idag än igår. Har också tömt tvättkorgen en gång. Maken har fyllt på igen så det blir väl en maskin i morgon också. Gjorde en gryta till middag. Påbörjades före 12 och serverades efter 18 så var inte köttet nog mört vet i katten hur jag ska göra. Dessutom kommer vi att få äta av den i några dagar. Blev mycket.


Har varit och handlat. Som vanligt får man ju inte med sig allt. Idag kom jag iaf på det viktigaste innan jag kom till kassan. Bageriet i Köpingsvik har öppet denna helgen så jag bjöd maken på semlor. Dvs han och grannen fick varsin. Själv valde jag en chokladbakelse av något slag. Choklad är aldrig fel. Har även pyntat riset. Hittade fjädrar som inköptes för många år sedan. Tänkte förbruka dem nu.


En promenad har det också blivit. Regnade lite lätt när vi gick och betydligt mer innan vi var hemma. Maken var rätt blöt. Min jacka höll mig torr överallt utom på underarmarna av någon anledning. Å andra sidan blir man inte så nerkyld av bara blöta underarmar. Jackorna hänger nu på tork så med lite tur är de torra till i morgon. Ska försöka få till promenaden redan på förmiddagen. Eftermiddagen ska vi till Tore och lämna present. Han fyller 3 på söndag. Efter Tore fortsätter vi till Karlskrona. Blir en ruggigt lång dag i morgon. Har jag tur är vi iaf hemma före midnatt annars lär söndag bli en sovardag. Och sova är det för övrigt dags för nu också. Eller egentligen redan för en dryg timma sedan. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar