Öland

Öland
Solnedgång

lördag 19 mars 2016

En bra lördag

Skulle sova länge så jag sov till solen väckte mig runt halv åtta. Eller kanske inte solen men ljuset. Klockan 9 hade jag läst dem mesta av min mail, bloggar jag läser, nyheter osv på nätet, duschat, börjat att förbereda osv. Klockan 11 hade jag tom hunnit runt Borgholm och en del affärer där samt ICA. Och fast jag bara gick in för att egentligen köpa margarin och lite annat har jag fortfarande inget att steka i.


Klockan tolv allt klart utom köttet som fortfarande inte var uppvärmt. De som hade anmält att de kunde bli sena kom först. Emil hade fotbollsträning till halv elva och jag hade sagt att maten skulle vara klar till halv ett. Nu visste jag att de inte skulle hinna så jag sköt lite på det. Tur det för Lina ansåg att hon skulle ha mat först. Efter maten som bestod av tacos (samtliga inbjudna gillar det), blev det lördagsgodis till Emil. Han lämnade dock det mesta då han ska återkomma till påsk och övernatta.


Emil skulle testa och färglägga en egen drake. Riktigt duktig och dessutom rädd om pennorna. Han ville ha en guldfärgad drake. Han fick låna min guldpenna. En tredjedel hann han klar. Resten ska han göra nästa vecka. Lina skött sig också bra. Iaf så länge hon fick mat och sova när hon tyckte det passade. Själv upptäckte jag att i morgon behöver jag lära mig hur fasiken tv-n och videon funkar här. Emil gillar både att titta på tv och film. Vi ska se Dragonheart bl a.


Maken fick blomster, presentkort, rökig whisky och trisslotter. Min present får han nästa helg. Har beställt en whisky men den behövde många dagar på sig för att komma hem. Vet inget om sorten mer än slutlagringen vilket är gjort på favoritfat. Ska bli intressant att se om den är god också. När alla gästerna hade gått hem gick vi ut och gick i 1,5 timmar. Har fått ihop alla stegen vilket var rätt skönt. Fåglarna sjöng länge för det var mörkt innan vi kom hem.


Blev en tur till grannarna. De hade redan satt på kaffet så vi tog med kladdkaka och glass dit in. Jag vet vad det blir för mat dessutom de närmaste dagarna. Vilket betyder fram till onsdag. Det blev mycket tacos kvar. Men disk osv är avklarat har dock glömt att tvätta idag så det får bli i morgon. Allt hinner dock inte bli torrt. Inte det som jag låter hänga sig torrt. Men men det får lösa sig. Nu ska jag sova. Hoppas solen och ljuset låter mig sova en anings längre i morgon. Kanske skulle dra för gardinerna iaf. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar