Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 15 mars 2016

Å en tisdag borta

Jag har lite nedräkning till nästa vecka. Denna helgen kommer bara att bli halv. Maken kommer hem sent på fredag och ska hämtas på stationen. Sen måste vi åka ganska tidigt på söndag då makens tåg går innan tuppen ens har börjat att fundera på att vakna. Dvs mitt i natten. Men först ska vi klara av veckan.


Hade rabarberkakan med mig i morse. Fast det var rätt tungt att bära men det gick. Tog som vanligt fötterna till jobbet och gick dit. Lyckades få formen tömd och slapp iaf bära hem något. Fick godkänt för kakan också. Blev lite sen när jag skulle gå hem men vi har inom de närmast fem veckorna stort kundbesök som varar en vecka, TS revision samt miljörevision. Dessutom ska jag under dessa veckor hinna med 5 leverantörsrevisioner samt minst ett leverantörsbesök för att släcka lite bekymmer. Jag ser alltså fram emot påsken och lite ledighet.


Helt ok väder idag, något grått till lunch och sedan blev det bara bättre och bättre. Dock inget kul att se bilder på klarblå himmel redan före 10. Eller fjärilar på bild tagna idag. Jag vill ju också se det! Får jag en chans ska jag leta efter dem i helgen. Trots att maken tog bilen så var jag hemma en dryg halvtimme före. Var lata idag och köpte en sallad och delade på. Har även gjort smoothies. Behöver något att trösta mig med nu när maken åker i morgon och inte kommer hem förrän fredag.


I morgon ska jag kolla om tvättstugan är ledig. Isf passar jag på att tvätta sängkläder och handdukar. Och under tiden tvättmaskinen jobbar är det väl lika bra att damma och dammsuga. Förstår inte varför det alltid behöver göras. Och dessutom på två ställen. Börjar allvarligt talat fundera på att skaffa en liten robotdammsugare. Förvisso behöver man väl fortfarande dammsuga med jämna mellanrum men inte lika ofta. Fast nu ska jag inte klura på det utan sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar