Öland

Öland
Solnedgång

måndag 14 mars 2016

Det var måndagen

Vaknade tröttare än trött. Kom iaf upp och iväg i tid. Har den tunna jackan så det gällde att inte gå för sakta utan ha lite fart så man fick lite värme. Kollegorna hade hittat min mössa så den kunde jag ha på vägen hem då det var varmare än i morse. Hann runt och möta min man. Dock var han snabb och jag kom från andra hållet. Behövde lite mat eller iaf bröd. Passade på att handla lite av det som gick till lördag. För övrigt passade jag även på att låta maken betala.


Hem och äta. Behövde ladda mitt armband så det passade jag på att göra medan jag åt. Efter ett tag fick maken ett rejält ryck och behövde motioneras. Dock var de inte hemma i andra änden av den lilla staden. Kan tala om att det var kallare än i morse så det gick undan. Fram och tillbaka under en halvtimme. Annars brukar jag behöva ca 25 min bara för att ta mig dit.


I övrigt har jag inte gjort många knop och det lär inte bli fler heller. Tänkte försöka somna tidigt så jag är piggare i morgon. Har ju rabarberpaj i kylen som ska bäras med till jobbet. Lär ta lite längre tid att gå om man ska bära också. Dessutom behövs lite tillbehör så komma upp i tid känns som ett bra alternativ. I övrigt är allt förberett för att gå smidigt. Nope, dags att slå ihop. God natt.

2 kommentarer: