Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 29 mars 2016

Det gick ju

Fick för mig att det var en god idé att stiga upp en halvtimme före maken istället för efter. Kan inte påstå att jag var överdrivet pigg men upp kom jag. Hann duscha och allt det där innan maken behövde badrummet. Detta gjorde att jag var 20 min tidigare än jag brukar vara. Jag kom ihåg lösenord osv till datorn. Var inte så mycket på jobbet förra veckan utan mer hos olika leverantörer. Det visade sig idag att en hel hög var lediga och minst lika många låg hemma förkylda. Eller vad det nu är. Det var många som kom till jobbet och som fick vända också. De var inte pigga alls. Jag klarar mig? Hoppas det iaf.


Var hemma på lunchen och åt. Rätt skönt på sätt och vis. I morgon blir det full rulle men få lär jag inte försöka mig på att hinna hem och tillbaka. Avtackning klockan 13 i matsalen. Och ena kollegan på kontoret är hemma och dålig så vi som är kvar behöver göra en del extra. Vi förbereder för revisioner både kvalité och miljö.


Hann hem så jag kunde möta maken även om jag var väl sen från jobbet. Hann inte hela vägen men längre än maken iaf. Hem och vila en stund sedan blev det affären för att investera i lite bröd, smör och pålägg. Blev visst en flaska bubbelvatten också. Rätt gott som omväxling till kranvatten. Ska väl avslöja att i övrigt har vi inte orkat med så mycket mer. I morgon tänker jag stiga upp som jag brukar. Dvs sova en timme längre mot idag,. Men tänker försöka blir klar för sängen en timme tidigare än igår. Lika bra att släcka ner. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar