Öland

Öland
Solnedgång

söndag 27 mars 2016

Nästan aktiv

Kom upp alldeles för sent idag. Å andra sidan kom jag inte säng förrän långt efter midnatt. Är förvisso ledig i morgon med men sen ska jag ju upp igen. Och sommartid är det dessutom. Jag som var duktig förra veckan och steg upp en halvtimme tidigare varje dag för att bara ha en halvtimme att tvinga upp mig. Hmm. Nåja ska sätta klockan till i morgon. Tänker inte stiga upp när den ringer men väl sätta mig upp och börja läsa på internet.


Har iaf gjort allt jag brukar göra söndagar utom att åka till övernattningslägenheten. Det gör vi först i morgon. Sitta på 37kvm behöver man inte göra i onödan. Har dock målat lite i dag också. Samt kört skottkärra. I lagom stora lass. Dvs som jag orkar med. Det som finns kvar nu ska eldas i morgon. Blåste för mycket idag. (=Om jag hade kommit upp i tid hade jag kunnat firat Tore idag.)


Blev en tur till Borgholm och ICA där men de hade inte allt jag behövde så det blev besök på ICA i Köpingsvik också. De hade det jag behövde. Nåja, båda ska överleva så. Skulle ha korv med låg kolhydrathalt och det är inte alltid det finns hemma. Massor av folk på båda ställena. Men tittade man på parkeringarna borde det ha varit dubbelt i Köpingsvik. Dock borde det inte ha varit någon som var och badade idag iaf.


Tog en promenad med maken. Hittade bladen av vitsippor. Mycket små och ynkliga men vitsippor. En hade tom knopp! Nu får snart maken säga vad han vill, nu kallar jag det snart vår iaf!. (Själv säger han att jag måste skriva att han är snäll. Vet inte vad det har med åsikten om att det vår ute att göra. Men jag gör som han säger.)


Hämtade sopsäckar i förrådet på vägen tillbaka- Väl hemma vispade jag ihop våffelsmet och maken gräddade. Själv åt maken en och jag tre för många men man vet ju aldrig när jag får det nästa gång. Å andra sidan hade jag inte ätit något alls innan idag. Bara druckit vatten. Nu bör jag sova om jag verkligen ska ta mig upp tidigare i morgon. Så den sena gårdagen skjuter jag upp ytterligare. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar