Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 7 januari 2016

Lediga dagar

Blev ju inget inlägg om gårdagen igår, blev bara ett med snöbilder. Skulle kunna lägga in samma idag om vi bortser från det att vi idag tog rundan runt Hörninge. Och därmed fick lite andra vyer. Alltid trevligt med omväxling. Detta tack vare att en traktor kom från den mindre vägen och vände. Vi kunde alltså gå i hjulspåren. Annars blir det väl tungt och gör ont. Om vi går längre eller inte vet jag inte har inte mätt någon runda. Skulle dock tro att det blir ungefär samma sak.


Vad gjorde jag då igår? Tja ingenting. Är ju ledig denna vecka. Lagade mat både för gårdagen och lite för morgondagen. Var bara att fixa grönsakerna till samt värma idag. I morgon behöver jag göra lite mer fix. Trots att det snöade varje gång jag var på väg ut eller hade kommit ut igår så blev det en runda till både Köpingsvik och Borgholm. Trodde jag hade handlat allt jag behövde igår men vi fick ta en runda idag också och komplettera. Förstår inte att mjölk, juice och grönsaker hela tiden tar slut.


Jag sopar trappen ibland dock har maken kommit igång nu och gör det oftare än mig samt skotta snö. Fast själva snöskottningen gör det inget om han står för. Det var inte jag som ville ha 500kvm körväg på tomten. Fasiken finns ju de som har större hus än vårt på mindre tomt än det. Å andra sidan har han en snöslunga att leka med när han inte lånade grannens snösläde. Då är det kanske roligt?? Jag var ute och tog bort lite drygt 30 cm snö på mitt biltak. Maken hade skottat runt bilen innan. Jag fick använda spaden för att få bort snön på taket (och nej jag lät aldrig spaden nudda taket men väl 5 cm ovanför, det var lättare att sopa det därefter) och sedan skicka ut maken att skotta runt bilen igen.


Idag har jag dock bäddat rent och passat på att tvätta sängkläderna. Och så har jag målat igen. När vi var i Borgholm idag tittade jag om ny målarbok men konstaterade att jag har fler än den jag håller på med så det var onödigt med en till. Fast det är en viss skillnad om de är till barn eller vuxna. Man får typ 4 för barn för samma pris som en billig till vuxna. Undrar om jag inte ska bli lite barnslig när högen med målarböcker inte räcker till. (Eller jag inte tycker om de motiven som ännu inte är färglagda.)


Nu är det åter dags att lägga sig. Behöver komma tillbaka till lite vettigare vanor. Var dock uppe redan halv nio i morse. Hade då varit vaken bra länge. I morgon ringer även min väckarklocka. Dock inte samtidigt med makens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar