Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 14 januari 2016

Dessert

Har under min ledighet gjort dessert eller efterrätt. Visst brukar jag buda på det någon gång ibland men inte ofta. När det väl brukar bli av är det antingen bär, fruktsallad eller glass. Mer avancerad än så är jag inte. Men nu har jag ökat nivån lite.


Jag började med Dajm mousse men den var på tok för söt. Iaf för att passa mig. Men  man kan ju alltid ändra lite på recept - säger hon som aldrig följer några fullt ut. Sagt och gjort, mjölkchokladen byttes mot den lite bättre mörka blockchokladen och dajmen mot hallon. Blev mycket bättre. Men nästa gång ska jag ha ännu bättre mörk choklad a bättre sort och något mer hallon.

Grannen har provsmakat båda sorter och tyckte om dem båda. Den mörka gör sig dock bäst i mindre portioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar