Öland

Öland
Solnedgång

lördag 9 januari 2016

När man vill mycket men bara hinner hälften

Fick gäst igår som kom direkt till dukat bord. Jo, jag hade planerat det för gästen kom direkt från jobbet och hade från början planerat att komma iväg 2 timmar tidigare och därmed  bara planerat lunch efter det.   Hungrig väl framme hos mig ytterligare 2 timmar senare.  Sen blev det inget mer avancerat än tacos men det är gott så det kan man äta ofta och mycket. Blev chokladmousse på mörk choklad och hallon som efterrätt. Väldans gott men man ska inte äta för mycket. Små portioner var bäst.


Vi satt bara och pratade lite och så var klockan efter midnatt. Vart tog kvällen vägen?? Vem stal den för oss. Vi hade ju mycket att prata om. Trevligt var det iaf. (Om man frågar mig.) Passade på att lämna över en julklapp från mig och maken lämnade över en. Var inte planerat från början men när man bara springer på en bra present ska man inte strunta i det.


Blev en lång frukost i morse för vi var tvungna att fortsätta prata. Var inte klara igår och hade mycket kvar. Enligt min planering skulle vi haft lunch innan gästen for. Men dels blev frukosten lite för lång och dels så har det snöat lite här och var idag och vederbörande hade en lång väg hem. Dels så var molnen otäckt blåsvarta här beroende på i vilken riktning man tittade. Inte värt att chansa. Blev ingen lunch. Hade även böcker jag hade tänkt att lämna tillbaka, de ligger kvar. Kalmarkorven blev också kvar. Tur att våra huvuden sitter fast för annars hade vi säkert glömt dem också.


Tog mig en tur till förrådet som maken hade skottat fram dörrarna till. Fast jag hann inte långt innan han kom tillbaka. Vi har idag hämtat flyttkartonger,  trälådor till mina tomtar. Nu är förpackningsmaterialet slut och det står fortfarande tomtar kvar. Får hämta mer i morgon.  Dessutom behöver jag ytterligare en kartong för att få plats med det som finns i fönsterna. Vart kommer allt ifrån? (Vi blev även av med en möbel i förrådet och fick lite mer yta. Töms sakta men säkert ner.)


Blev en promenad fast när väl solen hade försvunnit. Och sin vana trogen började det snöar när jag beslöt mig för att det var dags att gå ut. Tror Ni man kan lura vädret så man kan få en promenad utan snö som faller? Tvättkorgen hade jag också tömt. Att jag sedan lyckats att fylla den är en annan historia.

Dags att släcka lampan. Väckarklockan ringer i morgon så chocken inte blir för svår på måndag morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar