Öland

Öland
Solnedgång

lördag 30 januari 2016

Allt är inte som man tror

Har denna veckan haft en massa snöiga bilder här i bloggen. Tog dem förra helgen. Av all den snön finns inte en flinga kvar. Allt bara borta. Fåglarna har sjungit rätt mycket också idag. När jag har varit ute iaf. Inte för att jag saknar snön så speciellt men den gjorde iaf det hela en anings ljusare än det nu är när man går ut efter att solen har tackat för sig.


Vaknade av att maken klev upp och gjorde sig iordning.  Själv klev jag bara upp för att gå ut i tvättstugan och köra igång tvättmaskinen jag förberedde innan jag la mig igår. Sen gick jag och la mig igen. Väldans skönt. Klev upp när det var dags att byta i tvättmaskinen och köra igång torktumlaren. Andra maskinen skulle vara sängkläder hade jag beslutat mig för. Lite svårt att både tvätta dem och sova ibland dem.


Blev en tur till Borgholm medan maken var iväg. Gick omkring i en knapp timme tror jag. Bara hem och byta i trumlaren. Maken kom med sin dotter lagom tills jag var på väg ut och promenera en runda. Jag tog mig en tur iaf. Behövde frisk luft. Lite jobbigt att andas annars mår jag helt ok. Lättare att andas ute än inne. Var dock inte ute mer än en halvtimme eller så.


Fick ett ryck och har nu strukit allt som har legat och vänta på detta. Har fortfarande inte köpt något överdrag att sätta på bordet vi har köpt för detta ändamål. Fick bli filt och lakan. Men nu är samtliga dukar, löpare osv släta eller iaf nästan släta. Maken fick två skjortor strukna i bara farten. Om det ska ta lika lång tid tills nästa gång jag stryker så lär det bli till påsken 2018 eller något sånt. (När jag bodde ensam i övernattningslägenheten så tog jag med dukar och liknande dit och strök där. Har strykbräda där nämligen.)


Har nu på kvällen hunnit med ytterligare en runda. Jag går inget vidare fort men så hostar jag inte heller. Har nu fått ihop dagens steg och en del av dem jag missade igår. Får troligen ihop veckomålet iaf. Har också redan slagit förra månadens totala steg med dryga 12000steg. Jag får alltså vara trött nu. Säger därmed god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar