Öland

Öland
Solnedgång

söndag 10 januari 2016

Narnia - när fantasin får fritt flöde

Det finns både i bokform och film detta Narnia. I bok två som heter Häxan och Lejonet kan man i början läsa om denna lampstolpe. Den som är det första (förutom snö och träd) som Lucy stöter påi detta land. Och för all del det sista de ser innan de allihop lämnar Narnia i slutet av boken. När jag har varit ute och gått mina rundor så har jag sett denna varje gång.


Förvisso kommer jag inte från en garderob men iallafall. På vilken sida ska jag runda den? Ochär det höger eller vänster jag ska svänga för att komma till Narnia?? Eller är detta fel stolpe? Är det den andra som ska passeras?? Ibland kan man låta fantasin få lite fritt spelrum. Om inte annat så för att få lite förströelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar