Öland

Öland
Solnedgång

måndag 18 januari 2016

Brr kallt

I morse visste jag att det skulle vara kallt. Maken hade nämnt -17-18° när det skulle vara som kallast. Tänkte ändå gå till jobbet, orkar skrapa bilen. Bylsade på mig vad jag trodde skulle räcka. Nog sved det i skinnet och nog kändes det kallt men ändå rätt ok. Tills jag passerade en tavla som visade tempen. Går den inte allt för mycket fel var det "bara" -22°. Gissa om jag frös resten av vägen. Jag hade dock gått halvvägs så jag kunde ju lika gärna gå till jobbet.


En hel del möten, en hel del att göra men har gjort det mesta. Känner mig rätt nöjd. Kom dock iväg från jobbet ganska sent. Maken fick möta mig. Han han iaf en tredjedel av vägen. Det var dock -4° när jag skulle hem. Så jag hade tagit av en tröja och lagt i väskan. Kan inte ha hur mycket på som helst på mig. Blir lite bylsigt. Blev en liten omväg hem för att få ihop steg.


Sovdåligt i natt och har varit rätt seg mest hela eftermiddagen. Inte mycket bättre när jag väl var hemma. Lite mat, läsa runt på nätet och div annat. Fick till slut ge upp och gå ut en runda till. Hade somnat före 19 annars. Nu tänker jag dock ge upp och lägga mig. Ska ut och köra i snövädret de har lovat i morgon. Behöver dock ha det avklarat. Är just nu tröttare än trött. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar