Öland

Öland
Solnedgång

måndag 11 januari 2016

Igår var ingen rolig dag

Den var grå, det började slaska och risken att bli blöt om foten var överhängande. Har det nu kommit snö och man har hunnit att skotta bort den från vägar och gångar där man ska gå, då kan den lika gärna stanna. För att bli blöt om fötterna det gillar jag inte alls. Hann iaf ut och få min promenad före lunch.


Hann med att varmköra min bil och känna efter så att bromsar osv funkade. Hade inte rört den sedan nyårsdagen. Blommor, blev vattnade och tvättmaskinen fick lite motion. Rensade ur kylskåpet. En del lämnades hem till föräldrarna längs vägen, en del slängdes, annat las i frysen och en del fick följa med för att bli matlådor i denna vecka. Och väskan blev packad. Men ingen sol bara grått.


Var framme inte allt försent men lagom att packa upp och sedan börja förbereda sig för att sova  Det blev ingen sen blogg. Denna första arbetsdag har Ni fått reda på så förutom promenaden. Den blev inte alltför långt. Blaskigt och slaskigt här idag. Och risk för blöta fötter är mer en realitet än att klara av att hålla dem torra. (Tack och lov för min stövlar som håller mig torr.) Den blev därmed endast en halvtimme lång.


Åter dags att avsluta dagen om jag ska orkar upp i morgon. Tisdagar brukar av någon anledning vara tröttast och jag har massor att göra i morgon. God natt.


2 kommentarer:

  1. Visst är tisdagar värst?? Måndag går på ren chock, men när tisdagen kommer inser kroppen att det tydligen inte var en en gångs grej det här att gå upp och gå och jobba...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Sen räcker det inte riktigt med att jobbet är kul och kollegor är trevliga.

      Radera