Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 20 januari 2016

Det går undan

Hinner inte riktigt med. Och då börjar jag ändå dagarna något tidigare och håller på alldeles för länge. Igår skulle jag ha tagit tjänstebilen och åkte på leverantörsbesök. Dock snöade det väl mycket och det var än värre hos leverantören. Vi beslöt oss för att försöka hinna med det mesta via mail och telefon och så åker jag dit på måndag.


Blev en lång dag så maken fick möta mig igår också. Därefter till affären och kompletterade kylskåpet. Utanför stod fiskbilen och vips var jag 250:- fattigare och ett antal fiskmåltider rikare. Blir fisk de närmaste dagarna efter jobbet nu. Maken testade lite nya saker och jag valde bara lax och strömming men det var vad jag var sugen på. Laxen har jag på mackan efter jobbet och strömmingen ska jag ha till lite potatismos tänkte jag.


Det blev även en promenad. En hyfsad lång promenad så jag slutade på 20000 steg. Beslöt mig då för att ha en vilodag idag. Det har jag också haft. Har bara gått 16000 steg. Blev en promenad till andra änden för ett besök. Där ringer man på en gång sedan talar Ebba om att man är där. Skulle hon händelsevis sluta skälla så säger man bara Ebba en gång till och hon skäller igen. Lika glatt varje gång.


Idag blev arbetsdagen inte lika lång som igår men jag kände för att komma hem i tid. Och så har jag rätt mycket flex redan. Har ett eget liv också. Har sedan vi kom hem idag passat på att duscha och tvätta håret. Inget kul att göra på morgonen när det när det är en massa minus. Håret hinner nämligen inte torka innan jag går och det blir lite stelt om det inte är torrt. Håller också på att ladda mitt armband. Tar lite tid dock. Tror jag får offra lite steg och gå och göra det sista  för nu är jag trött. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar