Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 2 augusti 2016

Sista veckan

På denna semestern. Ca 50 veckor kvar till nästa lite längre. Någon dag här och var blir det säkert och ev en hel vecka. Med tur till jul. Vad ska man då göra? Då dottern inte kunde komma till mig så åker jag till henne. När detta kommer upp så sitter antingen jag eller min mor och kör. 6 timmar och 43 minuter om vi låter bli att stanna någonstans. Dock behöver jag tanka så ett stopp blir det.


Vi startade så tidigt att vi även behöver göra ett stopp för frukost och helst ett för lunch. Frukost har vi med oss. Så det stoppet blir på en parkeringsplats. Lunchen får vi se var vi är men vi har inget med oss så det blir på en eller annan vägkrog. Ev tar vi oss en bensträckare eller två däremellan. Men minst 3 raster. Det kommer att ta minst 8 timmar.


Ev stannar vi även till vid någon sevärdhet. Vi har dock lovat dottern att höra av oss när vi äter lunch och tala om när gps-en säger att vi är framme. Kan bli lite tyst ett par dagar. Är lite osäker på hur dags jag är hemma och hur pigg jag är. Måste ju hinna hem innan maken. Men fredag ska jag nog kunna berätta lite. Om jag nu inte lånar lite nät av dottern och har tid att skriva lite mellan varven. Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar