Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 30 augusti 2016

Ja jisses

Jag kom upp tidigt i morse. Man jag måste ha varit orolig över att försova mig för jag vet inte hur många gånger jag har vaknat för att konstatera att jag kunde sova en stund till. Och en halvtimma innan klockan ringde kom jag på att jag kanske skulle ladda den andra telefonen också. Blev alltså inte många timmars sömn i natt heller. Sen blev det inte bättre av att jag kom på att jag behövde organisera om väskan i morse. Kom till perrongen 2 minuter innan tåget skulle gå...


Blev till att sova lite på tåget, läsa och vila så mycket jag kunde. Glömde dock äta och dricka men tåget var i tid och jag hade tid att leta rätt på lite frukost. Dock skulle jag luncha med kollegan och ville inte äta för mycket.Fick bli en kopp te och lite fruktsallad. Hittade Starbucks och de har teet som jag hittade i staterna och som jag tycker väldigt mycket om.  Så en mellan stor mugg senare var man väldigt nöjd.


För att kollegan som skulle plocka upp mig skulle få jobba så länge som möjligt innan så skulle vi mötas en bit bort. Så när "frukosten" var uppäten började jag traska iväg. Tur det numera finns GPS i telefonerna. Men batteriet i jobbtelefonen är inte mycket att hurra för. Jag kunde ringa kollegan så jag hittade rätt men väl på plats i konferensrummet hos leverantören hade jag 6% laddning kvar. Hoppas inte alltför många försökte nå mig via telefon.


Klockan halv sex var vi klara. Dvs jag ska invänta lite kompletterande upplysningar. Har svårt att tänka mig att det skulle ge något revolutionerade men för säkerhets skull vill jag ha det. Ska få en del annat också via mailen men de fick en preliminär rapport iaf. Och jag lovade kollegan att han ska ha resultatet klart till hans möte med sin italienska chef i morgon fm. Gäller att jag är på jobbet tidigt i morgon.


Maken har dock varit snäll och burit i väg alla kartonger och påsar som var packade med köks attiraljer. Så 4 kartonger och en hög med pappkassar mindre att bära. Han har dessutom förberett ett antal pappkassar för transport ut till bilen. Orkar jag upp så jag kan gå hyfsat tidigt i morgon bär jag nog ut några till bilen innan jag går till jobbet. Har bokat jobbsläpet efter 17 i morgon. Hoppas på bra väder så vi kan köra iväg en del möbler också. Men först sova och jobba. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar