Öland

Öland
Solnedgång

lördag 6 augusti 2016

Ett försök till lat dag

Vaknade väl tidigt och kunde inte somna om. Men stiga upp redan 03,30 är väl tufft. Och straxt före 08 lyckades jag somna. Inte så smart kanske men det fick bli en timma iaf. Upp med ett ryck och på med träningskläderna och därefter ut. Tiden blir en anings bättre nu. Detta trots lite bärplockning. Hoppas kunna hålla i det framåt också.


Väl hemma åt jag bara frukost och se gick jag ut och motionerade gräsklipparen. Tog bara den stora delen men lät den vara i gång medan jag tog baksidan tillbaka till förrådet. Kan upplysa om att den får jag allt ta i morgon. För man ser tydligt var jag gick. Gräset är betydligt kortare där. Och det syns lite för väl. Trist nog för jag hade hoppats på att slippa. Passade på att vattna krukorna också. Förvisso bevattningsförbud men med kanna får man. Så för 3dje gången denna sommar får de lite vatten. Och trots det lever både krukor och buskar.


Tvättat det sista i tvättkorgen. Lagade gryta på det som fanns i kylskåpet. Som tur är blev det gott för det 5 liters grytan full. Kokt lite ris till mig. Blev 4 portioner att ta med till jobbet och vi lär få äta grytan de närmaste dagarna hemma också. Eller så spar jag och tar resten nästa helg. Lär ha rätt mycket att göra då med och då är det Borgholm blues som gäller. Iaf lördag kväll. Konstaterade jag troligen inte orkar fredag. Så det jag inte hinner fixa då får jag fixa lördag.


Har även strukit makens samtliga skjortor. Haft besök av bror med sambo. Hade färdig blåbärspaj i kylen så fika hade vi. Blev ett par timmars prat innan de vände hemåt. Sen har jag inte gjort något alls. Skulle egentligen ha strukit mina byxor men de får jag ta i morgon. Tror det är dags att sova. Med lite tur får jag sova hela vägen till 6 iaf. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar