Öland

Öland
Solnedgång

lördag 20 augusti 2016

Förslösad dag

Eller inte riktigt. Vaknade före 06 men somnade om och sov för länge. Så i morgon sätter jag på larmet. Behöver hinna med lite mer än jag har gjort idag. Hade maken att köra ner mig till Borgholm. Ända ner till hamnen. Följde den och gick genom parken och tog sedan storgatan upp. Var tydligen loppislördag för det var fullt med bord längs hela torget och resten av storgatan. Gick runtoch tittande men köpte inget. Skulle gå hela vägen hem. Onödigt att bära en massa då. Förvisso bara 8,5km enligt stegräknare men det blir tungt.


Första etappen blev till Köpingsvik. Blev ett stopp vid fiket. Blev en burk vatten och en liten fralla. Sen fortsatte jag resten av vägen. Väl hemma unnade jag mig en paus medan jag bytte i tvättmaskinen. Behövde bara tvättade bara två maskiner. Efter en halvtimmes vila var det bara att gå ut och klippa gräsmattan. Tog ca 2/3 av den. Får se om jag bryr mig om resten. Den biten har inte vuxit så mycket. Dock var det väldigt blöt så det blev tungt.


Därefter fick det bli en dusch och ännu mer vila. Höll på att somna men tog mig i kragen och kollade till maken. Började klippa bort alla vissna blommor på mina fjärilsbuskar. Tills jag tyckte maken kunde tända grillen. Blev sallad och grillad flinta till middag klockan 20,30 utomhus! Riktigt skönt och behagligt.


Nu är diskmaskinen klar. Ska bara tömmas, mina tänder borstas och sen ska här sovas i kvadrat. Behöver hinna med allt det där jag inte hann idag i morgon. + Allt det där som jag alltid behöver göra söndagar. Sen skulle jag gärna hinna gå ner till Köpingsvik och tälten. Sista dagen. Förvisso är det väldigt tomt i dem i morgon men man vet ju inte. Kan ju finnas något som kan vara väldigt bra att ha. Nope, dags att slå ihop datorn. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar